Читайте нас в соціальних мережах

Депутат міськради Тернополя про порожні маршрутки та притягнутий «за вуха» тариф (інфографіка)

Понеділок, 04 квітня 2016 08:35
Нещодавно в багатьох електронних засобах масової інформації з’явились розрахунки вартості перевезення пасажирів, проведені Асоціацією приватних перевізників Тернополя.

Не аналізували, а накрутили?

Проаналізувавши наведені цифри, я переконався, що в Асоціації за основу взяли саме мої розрахунки і намагались збільшити собівартість послуги, що їм, відверто кажучи, дуже важко вдалося.

В Асоціації навіть полінилися просто переглянути, чому саме витрати пального мною були встановлені на рівні 21 літр на 100км.

Так, я умисне завищив норму витрат пального, оскільки не бажав, щоб на цьому фоні виникали суперечності. Однак, відповідно до «Норм витрат палива і мастильних матеріалів на  автомобільному транспорті», затверджених наказом Міністерства транспорту України від 10 лютого 1998 р. № 43 (із змінами і доповненнями), норма витрат пального на автобус Богдан А-091 складає 16,3 л/100км, БАЗ-А079.25  - 13,2 л/100км. і лише на ЗАЗ А07А (Еталон) – 19,1 л/100км.  Саме автобуси цих марок курсують Тернополем. Крім цього я врахував, що у міській мережі (у містах до 500 тисяч населення) норма використання пального збільшується на 5%.

Щодо неправдивих, на думку Асоціації, цін на паливно-мастильні матеріали, то хочу зауважити, що мною розрахунки проводились, коли вартість дизельного пального складала 15 грн. на АЗС «Укранафта» та «Авіас». Крім цього слід відмітити що більшість АЗС для постійних клієнтів, якими і є перевізники, надають системи знижок (від 2 грн. за 1 л. пального).

Також Асоціацією передбачено, що на кожному автобусі акумуляторні батареї працюють лише рік, тоді як більшість продавців дає гарантію на два роки, а нормами передбачено експлуатаційний термін від 19 місяців і більше.

Також в розрахунках, проведених Асоціацією, передбачена заробітна плата в розмірі 2,5 тис.грн., хоча більшість перевізників виплачує мінімальну зарплату, принаймні такі дані подаються в податкову інспекцію.

Незважаючи на усі ці неточності, я готовий взяти за основу собівартість і прибуток розраховані Асоціацією, адже вони кардинально не відрізняються від собівартості в моїх розрахунках на відміну від пасажиропотоку.

Я спробував арифметично вирахувати, скільки ж по підрахунках асоціації здійснюють перевезень щоденно. В розрахунках Асоціації передбачено, що на рік на маршруті перевозять 116800 пасажирів. На перший погляд досить велика сума. Але! Якщо «розбити» дану суму на рік, то виходить, що маршрутка перевозить в день лише 320 пасажирі. (116800/365=320).

 

Але і це ще не найцікавіше…

 

Відповідно до запропонованого маршруту Асоціації, в день має виконуватися мінімум 8 оборотних рейсів (73000 км. /365 дн. / 23 км./год. (середня швидкість руху передбачена у паспортах міських маршрутних таксі) = 8,7 рейсів).

Виходить, що на кожен оборотний рейс припадає всього 40 пасажирів. Враховуючи, що в маршрутці 21 пасажирське місце, значить в маршрутних таксі міста мали б їздити лише «сидячі» пасажири. Ба більше! Повинні залишатись вільними щонайменше 5-7 сидінь, адже не більше 20% пасажирів їдуть із одного кінця міста в інше. Переважно пасажири їдуть половину шляху пів оборотного рейсу і виходять, а на їх місце сідають інші.

А тепер я б хотів звернутися до громадськості – коли Ви останній раз бачили, щоб їхала практично порожня маршрутка? Переважно в маршрутному таксі усі місця зайняті та навіть більше – 3-8 чоловік стоїть.

З метою остаточного вирішення конфліктної ситуації, я готовий спільно із працівниками управління транспорту, комунікацій та зв’язку Тернопільської міської ради та представниками громадськості провести обстеження пасажиропотоку на будь-якому (рентабельному на думку Асоціації) маршруті Тернополя.

Розумію, що дані підрахунки будуть неточними, адже водії обстежуваних автобусів будуть пропускати попереду себе автобуси суміжних маршрутів а також здійснювати посадку-висадку на зупинках з основним пасажиропотоком не більше хвилини (переважно на таких зупинках автобуси стоять і по 5-10 хв.).

Однак переконаний, що навіть за таких обставин пасажиропотік буде не меншим 500-550 пасажирів на день.

Крім того, будь який громадянин може провести своє обстеження і проїхати повне коло на будь-якому маршруті і порахувати, скільки заходить людей в маршрутку. Переконаний, що це число буде значно більшим за 40 пасажирів.

Щодо моєї роботи на посаді начальника відділу розвитку інфраструктури райдержадміністрації і вартості перевезення пасажирів по маршруту Тернопіль-Великі Гаї то хочу проінформувати громадськість. Працівниками відділу який я очолюю було отримано від усіх перевізників розрахунки вартості перевезення. Крім того, за наявності скарг від жителів району проводиться перевірка працівниками (я також не одноразово виїжджав на перевірки особисто) пасажиропотоку на відповідному маршруті та співставлення їх із даними поданими приватним перевізником.

562a3706-df1b-4304-ae5f-6c1339ba8587

Депутат міської ради Тернополя – Роман Торожнюк 

 

Додати коментар