Міська рада Тернополя максимально відтягнула час, щоб всі бажаючі тернополяни та мешканці інших населених пунктів, які проживають у нашому місті, оформили електронні проїзні. Наразі більше 97 % тих, хто користується громадським транспортом Тернополя мають або «карту тернополянина», або неперсоніфікований проїзний «електронний квиток».
Як і для кого дорожчає проїзд
З 20 грудня 2018 року вступлять в дію диференційовані тарифи, коли вартість оплати за проїзд готівкою чи будь-яким іншим способом, за винятком «Карти тернополянина», буде дорожчою.
З 20 грудня вартість проїзду для пасажирів з «Картою тернополянина» та для власників неперсоніфікованого проїзного квитка тривалого користування у тролейбусах становитиме 5 грн, при готівковому розрахунку та розрахунку банківською карткою – 6 грн.
У маршрутних автобусах вартість проїзду для власників персоніфікованої «Карти тернополянина» та не персоніфікованого проїзного складе 6 грн, при розрахунку готівкою та банківської карткою – 7 грн.
Мета цього нововведення – не стягнення додаткових коштів з пасажирів, а максимальне виведення з обігу готівки при розрахунку за проїзд і ведення чіткого обліку пасажирів. Підвищення вплине лише на тих тернополян, які користуються громадським транспортом разово і не бажають оформляти електронний проїзний чи «карту тернополянина» або для туристів.
Міська влада тернополянам достатньо часу, щоб оформити електронні проїзні. І мешканці нашого міста і люди, які тимчасово проживають у Тернополі, зробили необхідні висновки.
Врізка: 97 % тих, хто користується громадським транспортом, мають електронні картки
Враховуючи статистику, надану оператором, на сьогодні більше 97 % тих, хто користується громадським транспортом Тернополя мають або «карту тернополянина», або неперсоніфікований проїзний «електронний квиток». Тобто навіть мешканці інших населених пунктів, які тимчасово перебувають у Тернополі але активно користаються громадським траспортом, купили «електронний квиток». Підвищення цін на проїзд на їх особисті бюджети також не вплине.
Дійсно краще взяти і зробити, ніж мітингувати. Зрештою перехід до безготівки – це європейська практика. У Європі практично немає готівкової оплати за проїзд. Більшість сплачує або банківською картою, або спеціальним електронним квитком.
Збережені всі пільги
Безготівковий розрахунок вже зараз дає кілька суттєвих переваг. У першу чергу – це можливість перевозити БЕЗ ОБМЕЖЕНЬ пільгові категорії населення. Нагадаємо, що ще кілька років тому через постійне завищення кількості пільгових пасажирів перевізниками існувало обмеження до 6 чоловік на автобус. Сьогодні є змога чітко порахувати пасажирів і пільговиків у автобусах та тролейбусах возять без жодних обмежень. Скажімо, за останні дев’ять місяців перевезено 6 мільйонів пільговиків.
Тарас Мельник