Читайте нас в соціальних мережах

Зміни в регулюванні грального бізнесу: нові виклики та перспективи

П'ятниця, 22 грудня 2023 13:18
Зміни в регулюванні грального бізнесу: нові виклики та перспективи
Зміни в регулюванні грального бізнесу: нові виклики та перспективи.

Пропозиція щодо ліквідації Комісії з регулювання азартних ігор і лотерей (КРАІЛ) та створення нового органу регулювання грального бізнесу в Україні викликає широкий резонанс, будучи частиною зусиль зі зміни індустрії, що занурилася в безліч контроверсій та скандалів. Давайте розглянемо, які зміни пропонуються, які виклики та перспективи це надає для подальшого розвитку регулювання гральної індустрії.

Заміна регулятора: суть змін

Законопроєкт №9256, поданий Кабінетом Міністрів, пропонує ліквідацію КРАІЛ і створення нового державного органу, відповідального за регулювання грального бізнесу. Однією з ключових змін є перехід до одноосібного керівництва, прибираючи колегіальність, а також перерозподіл повноважень, делегуючи всю відповідальність за ухвалені рішення його керівнику. Крім того, бюджет КРАІЛ має бути перенесений до нового органу протягом місяця після ухвалення закону.

Обґрунтування змін

Для змін в існуючому порядку регулювання існує два ключових обґрунтування:

  • - Спрощення управління. Перехід до одноосібного керівництва може сприяти більш оперативному ухваленню рішень і спрощенню процесів управління у сфері регулювання грального бізнесу.
  • - Поліпшення прозорості та відповідальності. Відповідальність за прийняті рішення, покладена на одну людину, може посилити прозорість і відповідальність у роботі органу.

Перспективи

Вважається, що ліквідація КРАІЛ має низку довгострокових перспектив:

  • - Створення нового органу надає можливість для перегляду методів регулювання грального бізнесу та впровадження інноваційних підходів.
  • - Новий орган може бути націлений на поліпшення ефективності контролю за гральною індустрією та запобігання шахрайству під прикриттям подарунків, таких як бездепозитні бонуси в казино.

Побоювання та ризики

Звичайно, ліквідація КРАІЛ і створення нового регулятора несе певні ризики, наприклад:

  • - Централізація влади. Одноосібне керівництво може викликати побоювання щодо централізації влади та можливого негативного впливу на процес ухвалення рішень.
  • - Необхідність дотримання прозорості. Під час переходу до нової системи необхідно приділяти особливу увагу не тільки оперативності, а й прозорості регулювання грального бізнесу.

Загалом, запропоновані зміни в регулюванні гральної індустрії відкривають нові перспективи та виклики. Якщо новий державний орган зможе покращити ефективність роботи у сфері регулювання грального бізнесу, забезпечуючи більш оперативне ухвалення рішень та покращення контролю за індустрією, це може стати ключовим кроком у напрямі більш відповідального та ефективного управління гральною галуззю в Україні.

Однак важливо враховувати та розглядати всі потенційні ризики, пов'язані з централізацією влади та необхідністю дотримання високого ступеня прозорості та відповідальності в роботі нового органу. Такі зміни в регулюванні грального бізнесу підкреслюють важливість забезпечення балансу між централізацією влади й оптимальним рівнем відповідальності та прозорості в ухвалюваних рішеннях.